Pokud vozidlo maximálně zatížíme potřebujeme vyšší tlak nahuštění to platí i u letní pneu tak i u zimní. Špatný tlak v pneumatikách snižuje kilometrovou životnost. Pokud je tlak v pneu příliš nízký, zvyšuje se její valivý odpor a i spotřeba paliva. Když je tlak v pneu příliš vysoký, pneumatika se rychleji opotřebovává ve středové částia toto nerovnoměrné opotřebení vede k její kilometrové životnosti. Nejnovější trendy letní pneu najdete na portálu extralevne-pneu.cz, kde vám nabízejí výběr z nejlevnějších pneu i najdete tam i alu kola.
Složku jako jsou nearomatické oleje při výrobě pneu, už začínají začleňovat většina světových výrobců pneumatik. Jaké jsou trendy na zimní sezónu, to se dozvíte na portále extralevně-pneu.cz, kde seženete nejlevnější zimní pneu na trhu. Jedním z cílů světových výrobců je testování aquaplaningu vznikajícího na rozbředlém sněhu, což je v Evropě významný bezpečnostní faktor, protože při jízdě za těchto podmínek se velmi zvyšuje riziko nehody. Pro správnou funkci a životnost pneu je nutné dodržovat předepsané huštění.
Úbytek tlaku v pneu škodí více než přehuštění, protože tlak nižší o třicet procent zkrátí životnost pláště klidně o polovinu. Tvary dezénu rozlišujeme na symetirické, směrové a asymetrické, symetrické pneu jsou, že lze s pneumatikou libovolně otáčet nebo měnit pozici. U směrové pneu je nutné dodržet uvedený směr běhu pneumatiky. Asymetirické pneu musí zachovat směr běhu a dodržet levou a pravou stranu, pokud je vyznačeno. Jak většina motoristů ví špatný tlak při huštění pneu, způsobuje větší opotřebení.
Vývoj nové pneumatiky trvá dva až čtyři roky. Požadavky kladené na pneu roku 2012 se týkají valivého odporu, odolnosti vůči opotřebení a kilometrové životnostive spojení s bezpečnostními výkony při brzdění. Od letošního ledna EU stanovila povinnost užívat při výrobě pneu čisté nearomatické oleje. Doporučuje se kontrolovat tlak pneu každé tři týdny a zároveň jeho hodnotu upravovat v závislosti na reálném zatížení.