Vlajka je jedním z nejvýznamnějších symbolů každého státu světa. Setkáváme se s nimi velmi často, hlavně při významných politických i sportovních událostech. V době, kdy je ve sdělovacích prostředcích stále více zmiňována krize Evropské Unie, můžeme téměř denně zahlédnout vlajky Evropy v televizi i na fotografiích v tištěných periodikách.
Mimo firmy jsou vlajky používány téměř všude, aniž bychom si to uvědomovali – jako forma propagace firem, států a sportovních klubů, jako signalizace (na moři, pláži, v dopravě) i jako orientační body (například při provádění turistů městem průvodci).
Vlajky nepatří mezi nejčastěji nakupované produkty. Kupují je spíše různé organizace a samozřejmě státy, s tím, že je budou prezentovat při různých akcích, v případě států při všech událostech. Kdybyste se zeptali někoho doma či kolemjdoucího, jestli náhodou neví, kde byste si mohli koupit nějaké státní vlajky, tak by asi nevěděl. Vlajky států jsou používány velmi často i při sportovních událostech, kdy jimi fanoušci mávají při podpoře oblíbených týmů.
Pokud firma hledá formát propagace pro podporu značky mimo internet a budovy, je vlajka ideálním řešením. Vlajky jsou vyráběny na míru a tak je možné vytvořit téměř jakýkoliv formát i tvar. Aby dlouho vydržely nápory počasí, je nutné, aby byla reklamní vlajka připevněna na stabilní stožár, měla karabinkové provedení a byla vyrobena z materiálu PES, který se nepáře.